żle odpala po wymianie rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • HRABIA1968
    Classic
    • 2010
    • 4

    żle odpala po wymianie rozrządu

    Zamieszczone przez Jac_ek
    Pytanie do motostat:
    - czy dało by się dodać do listy klubów (http://www.motostat.pl/kluby) guzik z polskiego zwany Buttonem (przy każdym klubie) [Pokaż członków] :twisted: - tak żeby nie trzeba było wchodzić w szukajke tylko odrazu przy klubie sobie kliknąć,

    ewentualnie może byc [Pokaż Klubowiczów] lub podobnie
    No przecież wystarczy kliknąć w liczbę członków (to ta liczba przy "główce") ...
  • julek666
    Drive
    • 2008
    • 65

    #2
    żle odpala po wymianie rozrządu

    Witam! Od około miesiąca jestem posiadaczem octavi 1.9 TDI 90 km. autko paliło na dotyk,po wymianie płynów olejów, filtrów i rozrządu, zaczeły sie problemy.Podczas odpalania trzeba dość długo kręcić a gdy już odpali to przez chwile kuleje i dopiero po chwili chodzi jak powinna.jak ją zgaszę i zapalam ponownie to odpala dobrze.Raz zdarzyło się tak że niechciała odpalić wogóle kręcić kręciła ale nawet się nieodezwała po jakimś czasie podeszłem i odpaliła na dotyk.Wiem że jest zima ale temp. -4 stopnie nie powinna stwarzać problemów,tym bardziej ze wcześniej odpalała na dotyk przy -10. Wcześniej miałem cordobę sdi i paliła bez problemu przy -20. Jak ktos miał taki przypadek to proszę o poradę!
    Była OI 1.9 tdi ALH, 6 lat eksploatacji bez większych problemów. Szukamy godnego następcy czyli OII FL

    Komentarz

    • bradley
      L&K
      • 2008
      • 1465

      #3
      Odczytac statyczny kat wtrysku
      grupa 000BS, drugie okieneczko
      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

      Komentarz

      • oziemi
        Rider
        S_OCP Member
        • 2007
        • 399

        #4
        Tak to jest, jak ktoś zmienia rozrząd, a vaga to już nie łaska podpiąć. Ale problem w tym, że większość macherów pewnie nawet o tym nie wie i myśli sobie co tam zaznaczy sie mazakiem i bedzie gitara :lol:
        Elegance
        ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
        -------------------------------------------

        Komentarz

        • sh3v
          Rider
          • 2008
          • 410

          #5
          Mam podobny poroblem jak kolegajulek666, czy vagiem sprawdze co jest nie tak? jesli to kat wtrysku to jak go ustawic?


          Komentarz

          • strazakp
            Elegance
            • 2008
            • 819
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            ja po wymianie rozrządu tez miałem coś podobnego tylko u mnie na ciepłym silniku słabiej pali, tzn trzeba go dłużej kręcić, bo jeżeli chodzi o odpalanie rano to zawsze jest na dotyk. Akurat tak mtraf chciał że zaczęło się to troche po wymianie rozrządu i koledzy z OCP doradzili mi że będzie trzeba z tym podjechać na vag i zwiększyć dawkę rozruchową.
            Byłem u elektryka który podłączył mi na kompa i pierwsze co mnie zapytał to czy miałem ostatnio wymieniany rozrząd. jak powiedziałem że tak to pokazał mi że jest źle ustawiony kąt wtrysku i że zawsze przy wymianie rozrządu trzeba to robić z komputerem. Goście którzy robili mi rozrząd nie mieli kompa i trochę się z nimi kłuciłem ale swoje wywalczyłem i na ich koszt ustawiono mi kąt wtrysku. Niestety jeżeli chodzi o odpalanie na ciepłym silniku to dalej to nic nie zmieniło (ale kąt mam dobrze ustawiony)
            Będę musiał w końcu jechać i zwiększyć tą dawkę rozruchową. Dowiadywałem siew kilku miejscach w trojmieście i taki zabieg trwa ok 20min a kosztuje 350-500zł.
            strazakp

            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

            Komentarz

            • mdo1
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 441

              #7
              Zamieszczone przez strazakp
              Dowiadywałem siew kilku miejscach w trojmieście i taki zabieg trwa ok 20min a kosztuje 350-500zł.
              nie wiem jakie sa ceny, nie sprawdzalem, ale jesli virus kosztuje od 1000 do 1500, z hamowaniem itp, itd, to 500 zl za zwiekszenie dawki wydaje mi sie troche duzo!?

              chyba, ze to wieksza filozofia?
              moze ktos by mnie oswiecil?

              Komentarz

              • bradley
                L&K
                • 2008
                • 1465

                #8
                Zamieszczone przez strazakp
                Będę musiał w końcu jechać i zwiększyć tą dawkę rozruchową. Dowiadywałem siew kilku miejscach w trojmieście i taki zabieg trwa ok 20min a kosztuje 350-500zł.
                :twisted:
                Taki zabieg trwa tyle co podlaczenie do wtyczki diagnostycznej, wlaczenie laptopa, vaga, wpisanie loginu, klik, klik w adaptacjach, i potem duzo klikow albo reczne wpisanie liczby, save i gotowe. 10min - 0zl jesli ktos ma laptopa z vagiem. Za taka pierdole 350zl to jest rozboj w bialy dzien.
                Zamieszczone przez sh3v
                jesli to kat wtrysku to jak go ustawic?
                mechanicznie, tzn jak jest opozniony kat to trzeba pompe przesunac blizej strony silnika, jak za wczesny to blizej chlodnicy.
                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                Komentarz

                • strazakp
                  Elegance
                  • 2008
                  • 819
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  domyślam się że to żadna filozofia ale dla takiego kto się na tym zna i ma dostęp do Vaga (dot.zwiększenia dawki rozruchowej) i pewnie trwa to tak jak piszecie ok 15min. Dowiadywałem się w 3 lub 4 miejscach i jest taka cena jak napisałem, nawet do 500zł. Oni kasują tych którzy się nie znają, nie mają dostepu do kompa z oprogramowaniem a chcą załatwić swój problem i mieć spokój.
                  Muszę przyznać że w jedym miejscu (tak gdzie mechanik mi stwierdził źle ustawiony kąt wtrysku po wymianie rozrządu) mechanik powiedział że za ok 100zł zwiększy mi dawkę rozruchową.
                  strazakp

                  Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                  Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                  Komentarz

                  • bradley
                    L&K
                    • 2008
                    • 1465

                    #10
                    No i 100zl to jest cywilizowana cena za podlaczenie do komputera.
                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                    Komentarz

                    • strazakp
                      Elegance
                      • 2008
                      • 819
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Racja...więc jak bede robił to na pewno u niego.Puki co aż tak bardzo mi to nie przeszkadza, a mam dużo innych wydatków, no i w sumie to mało jeżdżę ale pewnie to w końcu zrobię.
                      Ale naprawde nie wiem czy gdzieś indziej znalazł bym za mniej niż 200-300zł. Też mnie to wkurza że za taką drobnostkę, której zrobienie nie kosztuje mechanika dużo wysiłku a trwa kilka minut tyle potrafią skasować!!!
                      strazakp

                      Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                      Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                      Komentarz

                      • julek666
                        Drive
                        • 2008
                        • 65

                        #12
                        Pewnie ten niby mechanik nie wiedział że trzeba ustawić kąt wtrysku! Będe musiał sie udać do jakiegoś elektryka żeby ją podpioł i to ustawił. Niestety nie posiadam sprzętu ani umiejętności żeby zrobić to samemu.
                        Była OI 1.9 tdi ALH, 6 lat eksploatacji bez większych problemów. Szukamy godnego następcy czyli OII FL

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          Zamieszczone przez bradley
                          Taki zabieg trwa tyle co podlaczenie do wtyczki diagnostycznej, wlaczenie laptopa, vaga, wpisanie loginu, klik, klik w adaptacjach, i potem duzo klikow albo reczne wpisanie liczby, save i gotowe. 10min - 0zl jesli ktos ma laptopa z vagiem. Za taka pierdole 350zl to jest rozboj w bialy dzien.
                          jeśli jest potrzeba "zwiększenia dawki" to zabieg opisany przez Ciebie pomaga tyle co kadzidło umarłemu. Zupełnie na czym innym to polega i kosztuje tyle ile kosztuje. No i w O1 nie było silnika 1Z więc i kąt wtrysku inaczej się ustawia

                          julek666, jeśli kąt wtrysku będzie ustawiony poprawnie to obejrzyj dokładnie filtr paliwa oraz zaworek znajdujący się w nim. Są tam dwa oringi, w tym miejscu nie może być żadnych zanieczyszczeń. Są jeszcze dwie sprawy:
                          - jeśli filtr paliwa to Filtron to zmień na coś porządnego bo to on może być problemem
                          - jeśli mechanicy założyli Ci pusty filtr, potem kręcili rozrusznikiem aby auto zapaliło to możesz dać im łopatę - może ich wiedza nt kopania rowów jest większa niż nt mechaniki
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • julek666
                            Drive
                            • 2008
                            • 65

                            #14
                            filtr był zalany paliwem,filtr jest firmy kager,ciepła pali na dotyk,jak ją raz odpale i chwilke pochodzi to póżniej pali bez problemu. Problem jest jak odpalam ją po dłuższym czasie!
                            Była OI 1.9 tdi ALH, 6 lat eksploatacji bez większych problemów. Szukamy godnego następcy czyli OII FL

                            Komentarz

                            • bradley
                              L&K
                              • 2008
                              • 1465

                              #15
                              Zwiekszenie dawki rozruchowej za pomoca adaptacji zwykle pomaga i nie trzeba grzebac "glebiej" w sofcie. Zwiekszenie dawki paliwa wypada juz roznie bo regulacja jest symboliczna, wiec tutaj juz trzeba z nastawnikiem sie bawic. A co do ustawienia kata wtrysku to fakt. Dotyczy on 1Z, AHU, ALE oraz AFN. W ASV, ALH, AGR zostaje obrot kolem pompy bo sama pompa sie nie rusza.
                              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                              Komentarz

                              • sh3v
                                Rider
                                • 2008
                                • 410

                                #16
                                a w AHF?


                                Komentarz

                                • krzynol
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 11255
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez sh3v
                                  a w AHF?
                                  AHF=ASV
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz

                                  • dontak
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 586
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #18
                                    Mam ten sam problem. Po wymianie rozrządu słabiej pali na zimnym. Później już pali na dotyk. Mam pytanko: Czy ustawienie kąta wtrysku w ASV to skomplikowana operacja?
                                    OIII 1.2 TSI 105 KM

                                    Komentarz

                                    • DGW
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 2330

                                      #19
                                      Zamieszczone przez bradley
                                      Zwiekszenie dawki rozruchowej za pomoca adaptacji zwykle pomaga i nie trzeba grzebac "glebiej" w sofcie. Zwiekszenie dawki paliwa wypada juz roznie bo regulacja jest symboliczna, wiec tutaj juz trzeba z nastawnikiem sie bawic.
                                      uwierz mi że potocznie tzw. zwiększenie dawki" nie polega na przestawieniu w adaptacjach wartości. Jeśli "sekcja główna" w pompie jest uszkodzona (zużyta), nic też nie pomoże ruszenie nastawnika dlatego trzeba pogmerać w sofcie i to właśnie kosztuje :wink:
                                      Przestawienie wartości w adaptacji może pomóc ale w bardzo rzadkich przypadkach.
                                      Zamieszczone przez sh3v
                                      a w AHF?
                                      jeśli chodzi Ci o ustawienie kąta wtrysku to reguluje się go kołem na pompie

                                      [ Dodano: Sob 17 Sty, 09 04:10 ]
                                      Zamieszczone przez dontak
                                      Czy ustawienie kąta wtrysku w ASV to skomplikowana operacja?
                                      dla kogoś kto orientuje się w TDI nie jest to problem. W sumie Ciebie jako klienta warsztatu (tylko przypuszczam- klienta) nie powinno obchodzić jak to się robi. Mechanik który przeprowadza operację nie ma prawa mieć z tym problemu

                                      [ Dodano: Sob 17 Sty, 09 04:25 ]
                                      Zamieszczone przez julek666
                                      filtr był zalany paliwem,filtr jest firmy kager
                                      tak informacyjnie - nie ma firmy kager. jest to produkt noname sprzedawany pod skrzydłami hurtowni FOTA. Nie wiem czy kager jest gorszy od filtrona ale na pewno nie jest lepszym produktem.
                                      Kager w Focie to to samo co np. 4MAX z Intercarsie, Kraft w InterTeamie i badaj Maxgear w AutoPartnerze
                                      NFPNorth-West
                                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                      WARSZTAT www.dsize.pl
                                      ->
                                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                      Komentarz

                                      • perkoz
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 6

                                        #20
                                        [i]Ja ostatnio zmienialem rozrząd i bez problemu pali.... moze pasek przeskoczyl o ząbek i to tez mogło by byc powodem ze może ciezko palic

                                        Komentarz

                                        • DGW
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 2330

                                          #21
                                          Zamieszczone przez perkoz
                                          moze pasek przeskoczyl o ząbek i to tez mogło by byc powodem ze może ciezko palic
                                          stary, przy przestrzeni jaka jest między tłokiem a zaworami w GMP to raczej taka nieprawidłowość dawałaby o sobie znać dźwiękowo, nie mówiąc już o kulturze pracy. Nie sądzę również aby ktoś kto zmieniał rozrząd był na tyle ślepy aby tego nie zauważyć.
                                          NFPNorth-West
                                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                          WARSZTAT www.dsize.pl
                                          ->
                                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratoRS
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                            dlatego trzeba pogmerać w sofcie i to właśnie kosztuje :wink:
                                            Hehe, a zajmuje to z zgraniem i wgraniem softu 15 minut, tylko trzeba wiedziec co gdzie i jak oraz o ile :diabelski_usmiech Ale to tak jak wszedzie
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • DGW
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 2330

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              tylko trzeba wiedziec co gdzie i jak oraz o ile
                                              i o to właśnie chodzi. w końcu wiedza jest w cenie 8) :wink:
                                              NFPNorth-West
                                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                              WARSZTAT www.dsize.pl
                                              ->
                                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                              Komentarz

                                              • julek666
                                                Drive
                                                • 2008
                                                • 65

                                                #24
                                                pytałem kilku elektromechaników i twierdzą że mam żle ustawiony pasek rozrządu i dlatego kiepsko pali i nie trzeba podłączać pod komputer tylko ustawia się to mechanicznie!
                                                Była OI 1.9 tdi ALH, 6 lat eksploatacji bez większych problemów. Szukamy godnego następcy czyli OII FL

                                                Komentarz

                                                • DGW
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 2330

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez julek666
                                                  żle ustawiony pasek rozrządu
                                                  hmm może odwrotnie ktoś go założył :?:
                                                  Zamieszczone przez julek666
                                                  i nie trzeba podłączać pod komputer tylko ustawia się to mechanicznie!
                                                  w takim razie, skoro się pytałeś mądrzejszych od tych na forum co robią to na co dzień to powiedz mi jak sprawdzić dynamiczny kąt wtrysku po ustawieniu mechanicznym :?:
                                                  NFPNorth-West
                                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                                  ->
                                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...